Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi

Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi



Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
 
Selçuklularda Dini Inanış
Kategori : Türklerin Tarihi

Din ve inanış

Selçuklu yönetimi islamiyetin gaza şkri ile Türklerin fetih anlayışını birleştiren   bir siyasi kuruluş oldu. Bu sayede Müslüman ülkeler üzerinde hakimiyet kurması kolay oldu. Türkmenler islam dininin temel ilkelerine ters gelmeyen gelenekleri sürdürüyorlardı. Akıncı Türkmenler arasında birçok tarikat mensubu vardı. Bunlara Horasan Erenleri deniyordu. Türkmenler Anadolu ya geldiklerinde dini bilgileri zayıftı. Bunları kuvvetlendirmek için Türkiye Selçuklu hükümdarları çok çaba sarfettiler. Hükümdarlar dindar oldukları gibi büyük bir hoşgörüye de sahiptiler. Tarikat, Allah a giden yol anlamında bir kelimedir.

XIII. yüzyıldan itibaren Anadolu da tarikatçılık geniş boyutlara ulaştı. Bunlar içinde Türklük için en önemli olanı Ahmet Yesevi nin kurduğu Yesevi tarikatı idi. Ahmed Yesevi islamiyetin esaslarını Türkçe olarak öğretmeye çalışan bir suşdir. Divan-ı Hikmet adlı eserinde Türklere islamiyetin ve dervişliğin basit yollarını öğretir. Babaîlik, Bektaşîlik, Ekberîlik, Mevlevîlik, Nakşibendilik, Kadirîlik, Rufaîlik, Kübrevîlik gibi çok tarikat mevcuttu. Bunlardan her biri muhtelif kişilerin kendi kabiliyetlerine, kültür seviyelerine ve bulundukları ortamlara göre dini yorumlama ve yaşama biçimleridir. Bu çeşitlilik Türk toplumundaki din ve vicdan özgürlüğünün en açık örneğiydi.




Selçuklularda Dini Inanış yazısı toplam 8889 defa okundu
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi Sayfayı Yazdır    Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi Arkadaşına Gönder

Bağlantılı Yazılar
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi
Selçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin TarihiSelçuklularda Dini Inanış | Türklerin Tarihi