Verlaine | Batı Edebiyatı

Verlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı Edebiyatı Verlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı Edebiyatı



Verlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı Edebiyatı Verlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı Edebiyatı
 
Verlaine
Kategori : Batı Edebiyatı

Fransız Edebiyatı > Verlaine (1844 -1896) 

Sadece Fransa'da değil, dünyada en çok okunan şairlerdendir. Paris'ta parnasçı şiir akımının temsilcileriyle tanışır. 1866 yılında "Çağdaş Parnas" adıyla yayımlanan derlemeye o da sekiz şiiriyle katkıda bulunur. 18. yüzyıl ressamlarının yapıtlarını, şiirlerinde yansıtmaya çalışır. Şiirleriyle olduğu kadar şiir ve şairler üstüne yazdığı yazılarıyla da sanat dünyasında önemli bir yer edinir.

Verlaine, ilk dönemlerinde romantizme tepki olarak başlayan ve biçimsel yetkinlik temelinde öznellikten uzak, arı bir şiire yönelen parnasçı şiir akımından etkilenir, ancak daha sonraki yıllarda parnasçılıktan uzaklaşarak sembolist şiirler yazar. Tüm dünyada kendinden sonra gelen şairler üzerinde iz bırakan Verlaine için önemli olan; kesinlikten uzak, yer yer belirsiz ve kapalı, kolay yakalanamayan, esnek ve uçucu bir şiir dilinin yaratılmasıdır. Şiirleri Türkçeye de çevrilmiştir. 

ESERLERİ
- Çapkın Törenler
- Tatlı Şarkı
- Mutluluk Türküleri




Verlaine yazısı toplam 2312 defa okundu
Verlaine | Batı Edebiyatı Sayfayı Yazdır    Verlaine | Batı Edebiyatı Arkadaşına Gönder

Bağlantılı Yazılar
Verlaine | Batı Edebiyatı
Verlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı EdebiyatıVerlaine | Batı Edebiyatı