Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi

Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi



Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
 
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları
Kategori : Osmanlı Tarihi

I. ve II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Akımları

OSMANLICILIK:
Tanzimat döneminin sonlarına doğru bazı Osmanlı Aydınları GENÇ OSMANLILAR adıyla bir cemiyet kurdular. Bunların amacı Fransız ihtilali sonucu yayılan "Milliyetçilik" akımının Osmanlı Devleti üzerinde etkisini kırmaktı. Bunun için dil,din ve ırk farkı gözetmeksizin herkesin esit haklara sahip olmasını savunuyorlardı. Bu milletlere yönetimde temsil hakkı verilirse Osmanlı Devletinden ayrılmayacaklarını düsünüyorlardı.

İSLAMCILIK(PANiSLAMiZM):
Genç Osmanlıların(jön Türkler) Osmanlıcılık fikrine karsı II. Abdülhamit bu düsünceyi savunmustur. Padisahın bunda iki amacı vardı:
Dar anlamda: İmparatorluğu korumak ve devam ettirmek.
Geniş anlamda: Hilafet çatısı altında dünya islam birliğini sağlamaktı. Bu düsünceyi savunanlara göre din ile millet birdir. Hangi milletten olursa olsun müslümanların halifenin etrafında birlesmesi gerekir.

NOT:islamcılık düsüncesi de Osmanlıcılık gibi Milliyetçilik akımı karsısında etkili olamamıstır. Bunun en açık kanıtı da I.Dünya savasında Halifenin Cihad çağrısına müslüman Arapların uymamasıdır.

TÜRKÇÜLÜK:
islamcılık ve Osmanlıcılık düsüncelerinin geçerli olduğu dönemlerde pek yaygınlasamadı.
Özellikle II.Mesrutiyet döneminde güç kazandı. Türkçülük düsüncesinin öncülerine göre devlet ancak
dili, soyu ve ülküsü bir olan topluma dayanılarak sürdürülebilirdi. Türkçülük akımı ZiYA GÖKALP'in katkılarıyla ilmi bir içerik kazanmısdır.

BATICILIK:
ilk olarak askeri alanda baslayan batılılasma hareketi, daha sonra devlet ve toplum
hayatında da etkisini gösterdi.




Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları yazısı toplam 23759 defa okundu
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi Sayfayı Yazdır    Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi Arkadaşına Gönder

Bağlantılı Yazılar
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi
Meşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı TarihiMeşrutiyet Dönemindeki Fikir Akımları | Osmanlı Tarihi