Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim

Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim



Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
 
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri
Kategori : Eğitim

Dinleme, değerlendirme, eleştiri jestleri

Bir dinleyicinin konuya duyduğu ilgiyi; bedenin üst bölümünün, kolların, elin ve başın kullanılışı ortaya koyar. Dinledikleri konuya ilgi duyanların çoğunlukla bir elinin kapalı olarak yanakta durduğu ve işaret parmağının da  şakak boyunca yukarı baktığı görülmüştür. Bedenini öne eğerek dinleyen biri tüm organlarını mesaja açmış olur. Başın yana yatması da konuya ilgi duyulduğunun bir göstergesidir.
Elin çeneye destek olması açık bir eleştiri işaretidir ve bu durum o kişiye bir obje vererek ya da hareket etmesini sağlayarak ortadan kaldırılabilir. Dinleyicinin elini çeneye götürerek kaşıması onun karar aşamasında olduğunun bir göstergesidir. Çeneyi kaşıma hareketini, kolları kavuşturup geri yaslanma davranışı izlersa karar olumsuzdur. Pipo gözlük gibi aksesuvarları olanlar karar verme anında bunları kullanırlar. Çenelerine ellerini götürmek yerine bunları ağızlarına sokabilirler.

El sıkışma
El sıkma biçimi insanın kişiliğini ortaya koyma yollarının en başında gelir. Avuç içinin yönü önemlidir. Avuç içinin karşıdaki insana bakış  yere dönük olması üstünlük belirtisidir. Karşıdaki kişiye güven vermek istediğimizde onun elini iki elle sıkarız. Benzer şekilde diğer elimizle karşımızdakinin kolunu tutmak aynı anlama gelir. El sıkışma işlevini kimin başlattığıda önemlidir. Ev sahibi konumunda olan kişinin başlatması uygundur, ev sahipliği olmayan durumlarda hemen hemen aynı anda ellerin uzatılması daha mantıklı olur.
Bunun yanında zamanlamaya da dikkat etmek gerekir. Atik davranmak adına önce uzatılmış bir elin, havada 3-4 saniye kalması bile insanda rahatsızlık yaratır. Normal bir el sıkışma 2-3 saniye sürer. Bundan daha uzun durumlarda  özel bir ilişki söz konusudur. İnsanı rahatsız eden el sıkma biçimleride vardır. Sadece parmak uçları verilerek yapılan en rahatsız edici olanıdır. Başka bir çeşidi de İngilizler in ölü balık dediğidir. Karşınızdakinin eli adeta bir tahta parçası gibidir. Bir ikincisi de insanların elleri üzerinde güç denemesi yapan el sıkma biçimidir.

Kol kavuşturma engeli
Çocukluğumuzda kendimizi güvende hissetmediğimiz zaman bir şeylerin arkasına saklanırız. Büyüdüğümüzde bunun yerini kollar alır ve insan kendini koruma içgüdüsüyle kollarını bağlar. Birçok kimse kollarını alışkanlıktan ya da kendini böyle daha rahat hissettiğinden bağladığını söyler. Bu noktada yine psikolojinin altın kuralı devreye girer, Dışlanan davranış insanın iç dünyasına yansır ve insan nasıl davranıyorsa kendini öyle hisseder .  Kollarını alışkanlıktan veya rahat ettiği için kavuşturduğunu söyleyenler gerçekte korunmaya yönelik ve savunmacı bir duyguya sahip oldukları için kendilerini iyi hissetmektedirler. Ancak iletişim kişiyle yapıldığı için, bizim niyetimiz değil, dinleyicide uyanan izlenim önemlidir ve bu davranış olumsuz olarak yorumlanır.

Gizli kol kavuşturma engeli
Bazen insan kollarını tam kavuşturmak yerine, bir kolunu sarkıtıp, diğer koluyla bedenini kapatabilir. İçgerginlik artarsa buna ayaklarla oluşturulan engel katılır ve kişi kendini güvene alır.
Kapalı mekanda güneş gözlüğüyle otumak da engel davranıştır. Hiç kimse, gözlerini görmediği biriyle olumlu ilişki kuramaz. Benzer şekilde çanta veya dosyayı göğsünün üstüne  tutmak, güvensizlik ve içgerginliğin işaretidir. Kişinin oturduğu koltuğun  koluda ona destek olabilir; bu çocuğun babasının bacaklarına sarılmasının yetişkinlikteki karşılığıdır. Ayrıca  sakalda duyguların anlaşılmasını zorlaştıran doğal bir engeldir. İnsanlar kendi seçimleriyle dünya ile etkileşimlerini azaltmış olurlar.




Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri yazısı toplam 5756 defa okundu
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim Sayfayı Yazdır    Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim Arkadaşına Gönder

Bağlantılı Yazılar
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim
Dinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | EğitimDinleme Değerlendirme Eleştiri çeşitleri | Eğitim